hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گیلان| انجمن طراحان تشکیل می‌شود

گیلان| انجمن طراحان تشکیل می‌شود

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به برپایی چهارمین نمایشگاه مد و لباس اسلامی و ایرانی این استان، گفت: در آینده نزدیک انجمن طراحان مد و لباس گیلان تشکیل می‌شود.

 سید امیر مصباح با اشاره به آغاز چهارمین نمایشگاه مد و لباس اسلامی و ایرانی گیلان با عنوان «روجا» و نود و ششمین جشنواره مد و لباس فجر، اظهار کرد: در این نمایشگاه از ۱۹۶ اثر ارسال‌شده به دبیرخانه این جشنواره ۴۷ اثر به نمایش درآمده است.

او با بیان اینکه این تعداد اثر از ۲۲ طراح به نمایش گذاشته‌شده است، افزود: در این نمایشگاه شاهد عرضه ۳۱ اثر در بخش طراحی مانتو، ۷ اثر در بخش کودک، ۵ اثر در بخش تصویرسازی، ۳ اثر در بخش طراحی کیف، یک اثر نیز در بخش کفش هستیم. مصباح با اشاره به اینکه حذف بخش رقابتی تفاوت جشنواره امسال با سال‌های گذشته است، گفت: برگزاری کارگاه آموزش تخصصی طراحی لباس همانند ورک شاپ تصویرسازی، سوزن‌دوزی سنتی، کانستر از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

او با بیان اینکه این جشنواره تا ۲۳ اسفندماه در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا رشت برپا است، بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند صبح‌های از ساعت ۱۰ تا ۱۳ ظهر و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ شب از نمایشگاه بازدید کنند. معاونت هنری و سینمایی ارشاد گیلان ادامه داد: اداره کل ارشاد تلاش می‌کند تا برگزاری برنامه‌های مختلف و متنوع فرصت مناسب برای بروز استعدادهای جوانان و هنرمندان گیلانی درزمینهٔ طراحی مد و لباس فراهم شود.

او از تشکیل انجمن طراحان مد و لباس استان گیلان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بانک اطلاعاتی طراحان مد و لباس گیلان نیز تهیه و تلاش شده در این بانک اطلاعاتی به‌تمامی موارد موردنیاز برای فعالیت طراحان توجه شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد